Returer & Ångerrätt

Ångerrätt

 

Som konsument har du 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

 

Ångerperioden sträcker sig i 30 från den dag du tar emot din vara. Om du har beställt flera produkter i samma order, men de levereras separat, gäller ångerperioden från den dag du tar emot den sista varan.

Ångerperioden innebär att du har 30 dagar på dig från att du fått din vara att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till Info@tubfamily.dk eller fylla i ångerblanketten som du hittar längst ner i handelsvillkoren.

 

Du kan inte ångra köpet genom att inte ta emot varan utan att meddela oss samtidigt.

 

OBS! Det går inte att returnera en vara som har utsatts för vatten eller har använts på annat sätt

 

Ångra en del av köpet 

Om du har köpt flera varor hos oss, kan du skicka tillbaka en eller flera dem, även om de är köpta tillsammans.

Tänk på att du inte får tillbaka fraktkostnaden om du ångrar en del av ditt köp.


Returer

När du meddelat oss att du vill ångra ditt köp, har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.

Du måste själv betala för returen av paketet, och det är du som ansvarar för en eventuell skada under transporten.

 

Returer kan göras med någon av följande metoder: 

  1. Leverera paketet själv till vår returadress. (OBS: kontakta oss innan du levererar paketet, så att vi kan se till att någon sitter i receptionen och kan ta emot det)
  2. Fyll i en egen fraktsedel hos Postnord eller annan speditör.

 Det är som tidigare nämnt ditt ansvar att paketet kommer fram säkert till vår adress, så glöm inte att få ett kvitto från den speditör du anlitar.

Uppgifterna för returer av dessa varor förväntas kosta högst: 200 kr.

 

Paket som inte hämtas ut

Vi förbehåller oss rätten att debitera våra kunder för kostnaderna som uppstår om beställda paket inte hämtas ut i tid. Denna avgift är 200 kr, om paketet skickas tillbaka till oss när det inte hämtats ut inom 14 dagar.

Därför är det viktigt att du hämtar ditt paket, även om du har ångrat ditt köp och vill skicka tillbaka paketet till oss. En beställning som inte hämtas ut omfattas inte av den vanliga ångerrätten.

Vid eventuella frågor får du gärna kontakta oss på Info@tubfamily.dk.

Returadress:

Tubfamily, Poppelgårdvej 17, 2860 Søborg, Danmark

 

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

 

När du returnerar varan ska du bifoga en detaljerad beskrivning av problemet. 

Varans skicka vid retur

Om varan har mist värde på grund av att den har använts på annat sätt än vad som krävdes för att slå fast varans egenskaper och hur den fungerar, kan du endast få tillbaka en del av köpsumman. Beloppet du kan få tillbaka beror på varans handelsmässiga värde, och i vissa fall kan det innebära att du endast får tillbaka fraktkostnaden, såvida inte köpsumman har gjort att frakten var gratis.

Det innebär att en vara som kommit i kontakt med vatten eller har använts på annat sätt kan leda till en värdeminskning. Dessutom rekommenderar vi att du skickar tillbaka varan i sin originalförpackning.
Om originalförpackningen saknas kan det leda till en värdeminskning av varan.

Återbetalning av köpsumman

Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varans värde har minskats drar vi av summan du ansvarar för.


Vi betalar tillbaka alla betalningar vi har fått från dig, inklusive fraktkostnaden (gäller dock inte extra fraktkostnader i samband med val av andra leveransmetoder än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag då vi tog emot ditt meddelande om att du vill ångra ditt köp.

Vi betalar tillbaka pengarna med samma betalningsmetod som du använde vid köpet, såvida vi inte har kommit överens om annat.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar dokumentation som visar att du har skickat den.

 

Standardångerblankett

(Denna blankett fylls endast i och returneras om du utnyttjar ångerrätten)

Hämta standardångerblanketten 

 

Reklamation

Reklamationsrätt

När du handlar hos Tubfamilj som konsument gäller köplagen. Som konsument har du reklamationsrätt i 24 månader, och som företagare har du reklamationsrätt i 6 månader, vilket gäller för alla fabrikations- och materialfel samt defekter.

Om du har rätt till reklamation, innebär det att du antingen kan få varan reparerad, ersatt, få pengarna tillbaka eller avslag på priset, beroende på den konkreta situationen.

Om du skulle få en defekt vara, ber vi dig kontakta oss snabbast möjligt och ge en detaljerad beskrivning av felet. Därefter kommer du att få varan reparerad, ersatt, få pengarna tillbaka eller avslag på priset, beroende på den konkreta situationen. Detta förutsätter så klart att reklamationen är berättigad och att bristen inte har uppstått som ett resultat av felaktig användning eller annat skadligt beteende. Reklamationsrätten omfattar inte fel, skador eller slitage, direkt eller indirekt orsakade av felaktig användning, dåligt underhåll, våld eller icke auktoriserade ingrepp.

Du måste reklamera varan inom ”rimlig tid” efter att felet har upptäckts. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäcktes, kommer reklamationen alltid att anses som gjort i god tid.

Som en service kan Tubfamily hämta den defekta varan hos dig.

Kontakta alltid vår kundtjänst först på Info@tubfamily.dk. Om din reklamation är berättigad, kommer Tubfamily att hämta varan på adressen mellan 8:00 och 16:00.

Var uppmärksam på att om man inte vill att Tubfamily hämtar paketet, endast skickar det i retur efter överenskommelse med Tubfamily, då fraktkostnaderna kan bli för höga. Tubfamily.dk har speciella fraktavtal, så i dessa fall kommer vi att skicka en returblankett.

Obs! Om man inte vill att Tubfamily ska hämta varan på adressen, skickar Tubfamily en returblankett som ska användas vid returen:

 

Returadress efter överenskommelse:

Tubfamily, Poppelgårdvej 17, 2860 Søborg, Danmark

 

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

 

När du returnerar varan ska du bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.