Handelsvillkor
Handelsvillkor
Allmänna uppgifter
Traffic Cph A/S
- CVR-nr. 27572006
- Strandvejen 100
- 2900 Hellerup
- E-postadress: Info@tubfamily.dk
- Telefon: +4540540429
Lager:
Tubfamily, Poppelgårdvej 17, 2860 Søborg, Danmark
Betalning
På Tubfamily.dk kan du betala med:
- Klarna
- Visa/Visa electron
- Mastercard
- Maestro
För maximal säkerhet använder vi dessutom 3DSecure. Vid kortköp tillkommer inga extra avgifter. Pengarna dras från ditt konto först när varan skickas.
Fraktkostnader & leverans
Leveranser sker med Postnord.
Leveranstiden varierar mellan 1-8 vardagar, och du kommer att få ett spårningsnr via e-post och sms så fort paketet lämnats till Postnord.
Fraktkostnaden är 169 sek.
Här är dina 3 leveransalternativ.
1 - Leverans till privat adress - ange i korgen om paketet får lämnas av Postnord om du inte är hemma, och skriv då var det får ställas. Exempel kan vara i carport/garage/framför ytterdörren etc.
Om du inte anger att paketet får lämnas och du inte är hemma på adressen, kommer du att få en meddelande om hos vilket postombud i närheten av din adress du kan hämta ditt paket.
2 - Leverans till närmaste ombud för Postnord
Vi levererar ditt paket till närmaste postombud från den adress du har angett till oss.
3 - Leverans till arbetsplats med Postnord
Få ditt paket levererat till din arbetsplats mellan 8-16 (Postnord). Du får spårningsnummer via e-post och sms och kan följa ditt paket hela vägen.
Det går inte att hämta varor från adressen, då de skickas från ett lager.
Du får gärna kontakta oss via info@tubfamily.dk om du har frågor gällande din leverans.
När du har fått ett spårningsnummer kan du följa ditt paket här: Spåra paket hos Postnord
Ångerrätt
Som konsument har du 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Ångerperioden sträcker sig i 30 från den dag du tar emot din vara. Om du har beställt flera produkter i samma order, men de levereras separat, så gäller ångerperioden från den dag du tar emot den sista varan.
Ångerperioden innebär att du har 30 dagar på dig från att du fått din vara att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till Info@tubfamily.dk eller fylla i ångerblanketten som du hittar längst ner i handelsvillkoren.
Du kan inte ångra köpet genom att inte ta emot varan utan att meddela oss samtidigt.
OBS! Det går inte att returnera en vara som har utsatts för vatten eller har använts på annat sätt.
Ångra en del av köpet
Om du har köpt flera varor hos oss, kan du skicka tillbaka en eller flera dem, även om de är köpta tillsammans.
Tänk på att du inte får tillbaka fraktkostnaden om du ångrar en del av ditt köp.
Returer
När du meddelat oss att du vill ångra ditt köp, har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.
Du måste själv betala för returen av paketet, och det är du som ansvarar för en eventuell skada under transporten.
Returer kan göras med någon av följande metoder:
- Leverera paketet själv till vår returadress. (OBS: kontakta oss innan du levererar paketet, så att vi kan se till att någon sitter i receptionen och kan ta emot det)
- Skapa en egen fraktsedel hos Postnord eller annan speditör.
Det är som tidigare nämnt ditt ansvar att paketet kommer fram säkert till vår adress, så glöm inte att få ett kvitto från den speditör du anlitar.
Uppgifterna för returer av dessa varor förväntas kosta högst: 149 kr.
Ingen ångerrätt
Följande avtal kan inte ångras:
- Leverans av varor som tillverkats enligt dina specifikationer eller har fått ett tydligt personligt utseende.
- Leverans av förseglade varor som av hälso- eller hygienmässiga orsaker inte är lämpliga att returnera, och där förseglingen har brutits efter leveransen.
Varans skicka vid retur
Om varan har mist värde på grund av att den har använts på annat sätt än vad som krävdes för att slå fast varans egenskaper och hur den fungerar, kan du endast få tillbaka en del av köpsumman. Beloppet du kan få tillbaka beror på varans handelsmässiga värde, och i vissa fall kan det innebära att du endast får tillbaka fraktkostnaden.
Det innebär att en vara som kommit i kontakt med vatten eller som har använts på annat sätt kan leda till en värdeminskning. Dessutom rekommenderar vi att du skickar tillbaka varan i sin originalförpackning.
Om originalförpackningen saknas kan det leda till en värdeminskning av varan.
Återbetalning av köpsumman
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varans värde har minskats drar vi av summan du ansvarar för.
Vi betalar tillbaka alla betalningar vi har fått från dig, inklusive eventuella fraktkostnader (gäller dock inte extra fraktkostnader i samband med val av andra leveransmetoder än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag då vi tog emot ditt meddelande om att du vill ångra ditt köp.
Vi betalar tillbaka pengarna med samma betalningsmetod som du använde vid köpet, såvida vi inte har kommit överens om annat.
Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar dokumentation som visar att du har skickat den.
Varan lämnas eller skickas till:
Tubfamily, Poppelgårdvej 17, 2860 Søborg, Danmark
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.
Du kan även ångra köpet genom att meddela oss och lämna varan personligen på ovanstående adress efter överenskommelse.
Paket som inte hämtas ut
Vi förbehåller oss rätten att debitera våra kunder för kostnaderna som uppstår om beställda paket inte hämtas ut i tid. Denna avgift är 169 sek, om paketet skickas tillbaka till oss när det inte hämtats ut inom 14 dagar.
Därför är det viktigt att du hämtar ditt paket, även om du har ångrat ditt köp och vill skicka tillbaka paketet till oss. En beställning som inte hämtas ut omfattas inte av den vanliga ångerrätten.
Vid eventuella frågor får du väldigt gärna kontakta oss på Info@tubfamily.dk.
Reklamation
Reklamationsrätt
När du handlar hos Tubfamily som konsument gäller köplagen. Som konsument har du reklamationsrätt i 24 månader, och som företagare har du reklamationsrätt i 6 månader, vilket gäller för alla fabrikations- och materialfel samt defekter.
Om du har rätt till reklamation, innebär det att du antingen kan få varan reparerad, ersatt, få pengarna tillbaka eller avslag på priset, beroende på den konkreta situationen.
Om du skulle få en defekt vara, ber vi dig kontakta oss snabbast möjligt och ge en detaljerad beskrivning av felet. Därefter kommer du att få varan reparerad, ersatt, få pengarna tillbaka eller avslag på priset, beroende på den konkreta situationen. Detta förutsätter så klart att reklamationen är berättigad och att bristen inte har uppstått som ett resultat av felaktig användning eller annat skadligt beteende. Reklamationsrätten omfattar inte fel, skador eller slitage, direkt eller indirekt orsakade av felaktig användning, dåligt underhåll, våld eller icke auktoriserade ingrepp.
Du måste reklamera varan inom ”rimlig tid” efter att felet har upptäckts. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäcktes, kommer reklamationen alltid att anses som gjort i god tid.
Som en service kan Tubfamily hämta den defekta varan hos dig
Kontakta alltid vår kundtjänst först på Info@tubfamily.dk. Om din reklamation är berättigad, kommer Tubfamily att hämta varan på adressen mellan 8:00 och 16:00.
Var uppmärksam på att om man inte vill att Tubfamily hämtar paketet, endast skickar det i retur efter överenskommelse med Tubfamily, då fraktkostnaderna kan bli för höga. Tubfamily.se har speciella fraktavtal, så i dessa fall kommer vi att skicka en returblankett.
Obs! Om man inte vill att Tubfamily ska hämta varan på adressen, skickar Tubfamily en returblankett som ska användas vid returen:
Returadress efter överenskommelse:
Tubfamily, Poppelgårdvej 17, 2860 Søborg, Danmark
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.
När du returnerar varan ska du bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.
COOKIES
När du besöker vår webbplats samlar vi in uppgifter om dig. Dessa uppgifter använder vi till att anpassa och förbättra vårt innehåll och öka värdet på reklam. Om du inte vill att vi ska samla in uppgifter om dig, bör du radera dina cookies och sluta använda webbplatsen. Här nedan finns en beskrivning av vilka uppgifter som samlas in, syftet till insamlingen samt vilka tredjeparter som har åtkomst till dem.
Cookies
Webbplatsen använder ”cookies”, en textfil som sparas på din dator, mobil, etc. Syftet med cookies är att känna igen användare, inställningar, tillhandahålla statistik och visa riktad reklam. Cookies kan inte innehålla virus eller annan skadlig kod.
Det är möjligt att radera eller blockera cookies. Om du raderar eller blockerar cookies kommer reklamen som visas bli mindre relevant för dig samt visas oftare. Du kan dessutom riskera att webbplatsen inte fungerar optimalt, samt att du kanske inte får åtkomst till visst innehåll.
Personuppgiftspolicy
Vi behöver följande uppgifter när du handlar hos oss:
Namn, adress, telefonnummer och e-postadress.
Vi registrerar och lämnar ut de personuppgifter som krävs för att kunna leverera produkten till dig.
Personuppgifterna registreras hos Traffic CPH A/S och lagras i fem år innan de raderas.
Vi samarbetar dessutom med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Dessa företag behandlar endast uppgifterna på vårt uppdrag, och får inte använda dem i egna syften.
Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller andra länder som kan erbjuda ett tillräckligt skydd för dina uppgifter.
Dataansvarige på tubfamily.se är Traffic CPH A/S.
Du har rätt att se vilka uppgifter vi behandlar om dig.
Om du anser att uppgifterna är felaktiga har du rätt att få dem rättade. I en del fall måste vi radera dina uppgifter på din begäran. Det kan exempelvis vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte vi samlade in dem för. Du kan även kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid mot lagen. Du kan skriva till oss på: Info@tubfamily.dk.
Klagomål
Om du som konsument har klagomål gällande ditt köp, kan du kontakta Info@tubfamily. Om det inte går att hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Om du är bosatt i annat EU-land än Danmark, kan du skicka klagomål via EU-kommissionens onlinebaserade klagoportal här - http://ec.europa.eu/odr
Standardångerblankett
(Denna blankett fylls endast i och returneras om du utnyttjar ångerrätten)
Handelsvillkoren uppdaterades senast den 11/05-2021